Pages

Thursday, October 8, 2009

Gagal Bercinta .

Gagal Bercinta .


Love Pictures, Images and Photos




Pernah dengar orang yang takut bercinta ? Mestilah pernah kan . Kalau tak pernah , try tanye orang sekeliling kau yang tak berpunya . Pasti korang dapat jawapan yang berbeza² . Pergi lah mane² pun , mesti boleh nampak pasangan couple . Bagi yang takade pasangan tu , pasti berharap dapat jumpe cinta mereka dan bahagia macam ape yang kau bayangkan . Samalah macam aku . Semua orang harapkan macam tu kan :)




Aku bukan pakar . Malah , takpandai pun nak bercinta . Yelah . Kalau aku pandai bercinta tak adelah istilah CLASH dalam hidup aku . Hmm . Aku terdetik nak buat entry pasal takut bercinta ni bilee aku terbaca beberape blog yang owner nye gagal dalam bercinta . Kalau setakat bercinta maen² takape . Ni dah bercinta tiga empat tahun couple dan adepun yang bertunang tapi tak dapat pertahankan cinta diorang . Mesti sedih kan . Sedangkan perkara kecil pun boleh buat kite menangis . Apelagi masalah yang berkait tentang 2 Hati . Harap korang tabah :)




Takut bercinta ? Tak adalah over takut sangat kan ? Lebih² lagi bilee nampak orang lain seronok mase bercinta . Tapi bile fikirkan pasal curang , bergaduh , berubah hati , tak ada kesefahaman . Aku jadi takut . Aku pasti . Bukan aku sorang yang ade pandangan macam tu . Ramai lagi kat luar sane tu yang ada pandangan same dengan aku . Malah , kawan baik aku turut memiliki pandangan yang same dengan aku .




Sedikit sebanyak , aku terpengaruh dengan cerita² pasal orang bercinta ni . Selalu ade masalah . Dan yang paling aku tak tahan , bilee masalah mereka mereka yang bercinta tu berterusan tanpa henti . Seolah olah tak ade jalan penyelesaian . Selaen tu , ade orang yang takut bercinta disebabkan pengalaman dia yang lepas . Lebih kurang macam kes aku jee =.=" Tapi , kena belajar dari kesilapan la kan ? Hmm . Payah tu . Macam mane nak rase keseronokkan bercinta kalau masalah bertimpa² ?




Umur tak jadi penghalang seseorang tu nak bercinta kan ? Bergantung macam mane cara kita manfaatkan kebaikan memiliki pasangan ni . Cikgu aku pun tak marah kalau dia dapat tau anak murid dia bercinta . Sebab dia tau , anak murid dia takkan kecewakan dia . Dan ape yang paling penting , kewajipan sebagai anak terhadap ibu bapa serta kewajipan sebagai pelajar mesti jadi keutamaan nombor 1 .




Aku ada baca satu buku yang penuh dengan motivasi . Dan ada yang bersangkut paut dengan ketakutan terhadap C.I.N.T.A . Hmm . Jelas . Masalah ni buat kita keliru . Kenapa ? Sebab aku pernah mengalaminya . Takut kecewa punca UTAMA . Kalaupun sebelum bercinta ni kita dah fikir tentang kecewa ,belum tentu selepas atau sedang bercinta , kita tak kecewa kan ?




Hmm . Tapi kalau takut bercinta sampai mati . Bilee hidup boleh sempurna tanpa teman sehidup semati kan ? Hidup bahagia sampai hari tua sambil tenung muka sama laen yang dah berkedut . Ouh . So sweet :) Aku cuma tulis ape yang aku rasa betol bagi pandangan aku . Laen orang , laen pandangan kan ? Sekiaan , mekaseeh .