Pages

Friday, October 9, 2009

Orang Dah Nasihatkan Tu , Cubalah Dengar .

Orang Dah Nasihatkan Tu ,
Cubalah Dengar .






Susah betol dapat kawan yang tak rety nak amek kisah ape yang kita cakapkan . Macam kita ni bercakap dengan binatang . Ish . Geram Geram Geram . Kita nasihatkan benda yang elok . Bukan benda yang tak baek . Cubalah ingat dan dengar . Ni untuk kebaikan kau jugak . Bukan untuk menyeksakan kau .




Engkau kan . Kalau tak nak dengar ape yang kawan kawan kau cakap .
ENGKAU JANGAN BERKAWANLAH !
Hidup sorang sorang lagi bagus untuk orang macam engkau ni . Kami dah tegor elok elok tapi kau tak ambik pusing ape yang kami cakap . Siape tak marah . Aku ni manusia jugak . Rety nak marah marah .




Nasihat hari ni , esok dah buat perangai lama . Memang patut ramai yang jauhkan diri dari berkawan dengan kau . Entah ape masalah kau pun , aku tak tau . Buat pening kepale jee berkawan dengan kau .




Bukan nak menghina , tapi rasanya berkawan dengan kau lagi banyak makan hati dari rasa keseronokkan berkawan neyy . Dulu , masa kami sibuk nasihatkan kau . Kau siap menangis lagi . Atau kau just berlakon ? Huh . Ape gune kau menangis dulu , tapi sekarang kau dah buat perangai lamaa kau tu semula .
Baca entry aku yang lepas pasal
( Click! ) .




Bilaa kau bacaa . Sedikit sebanyak kau akan rasa macam mana perasaan kami bila nasihat kami tak diendahkan . Seolah olah seperti kami orang bodoh bagi nasihat kat orang yang perasan pandai ni .




Kau nak ke orang panggel kau BOHSIA ! Ape kau ingat gelaran tu boleh di banggakan ? Kau kawan aku . Kau kawan kami . Takkan aku nak tengok kawan aku kena panggel dengan gelaran macam tu . Aku tak nak terlibat kalau orang tuduh kami berkawan dengan BOHSIA ! Kalau kau tak fikirkan semua tu , kau boleh bawak perangai engkau tu sampai mati .




Tolonglah . Aku betol betol tak faham . Kenapa kau perlu dengki dengan semua orang ? Orang laen tak boleh dapat lebih daripada apa yang kau dapat . Itu prinsip hidup kau ke ? Huh . Damn it !




Kau nak tau ?
Kadang² aku rasa aku perlu sedarkan kau dengan cara kasar .
Tapi aku tak sampai hati .
Dan aku jugak tak sampai hati tengok kau macam ni .