Pages

Wednesday, January 27, 2010

Budak Lelaki Pemalas .



Ada apa pada rupa kalau perangai sebijik macam setan ?
Muka kalau handsome macam Aoran Aziz pun ,
tapi tak guna sesen pun tak guna tahu ?
Lainlah , kalau yang hodoh gilaa gilaa tu tapi tetap tak boleh pakai jugak .
Itu diorang punya pasallah .







Bukan senang tahu nak tengok gua membebel pasal lelaki ? Percuma pulak tu . Actually , gua memang tak suka betul dengan sesetengah classmate lelaki gua . Buruk perangai tau tak diorang ni ? Dipendekkan cerita , macam macam perangai laah ada . Yang pemalas , yang bangang , yang macam kena sawan dan sewaktu dengannya semua ada .



Cuba bayangkan , ada cikgu mata pelajaran lu masuk kelas dengan mood riang gembiranya then tetiba dia marah sebab ada budak lelaki yang tak siap homework yang dia bagi . Dah la , bukan senang nak tengok mood cikgu tu baik , ni bila mood dia baik , lu pergi buat hal pulak . Geram tau tak beruang hutan woi !



Bukan cikgu marah sorang dua je tahu ? Tapi satu kelas kena hukum . Dah tu satu kelas kena tadah telinga , semua yang buruk buruk kena ungkit . Lagi lagi kalau mulut cikgu tu leser habis . Peh , memang perit dengar apa yang dia cakap. Sekarang , berpunca daripada siapa ? Dari budak lelaki yang pemalas kan ? Hey , sabar jelah . Agak agak kan , bila dah kena bebel lu ingat gua ada mood nak belajar ke ? Habis terbang melayang nafsu belajar gua . Budak lelaki memang suka buat masalah !








Gua nak tegaskan kat sini , classmate perempuan gua rajin rajin tahu ? 100% dijamin . Tak ada seorang pun yang pemalas macam budak lelaki yang tongong tu . Diorang ni harap je muka boleh tahan , tapi pemalas nauzubillah . At least , gua bersyukur laa jugak sebab tak semua yang buruk perangainya walaupun sebenarnya gua memang marah habis bila jadi macam ni . Apa diorang ni tak rasa bersalah ke tak buat homework ? Naseb baik , gua ni perempuan . Hish , kalau lah gua lelaki memang dah lama jadi arwah dah diorang ni .



Kesimpulannya kat sini , jangan lah malas buat homework okey wahai cik abang sekalian ? Kan kita nak PMR , alahai sedarlah diri sikit wei . Sebab nila setitik , rosak susu sebelanga . Bila kita tak buat homework , for sure lah cikgu naik angin kan ? Kalau cikgu dah naik angin dengan kita , hah macam mana nak dapat berkat dari cikgu ? Lu pikir laa sendiri .



14 comments:

Hafiz Aiman said...

lelaki... standard arr... ske bwat masalah.... wlaupun aku ni lelaki, aku ttp x puas hati... memalukan kaum lelaki...................

Afizzat said...

lumrah kehidupan seseorang laki..ssh nk jmpa laki melayu yg rajin nie..

.shin. said...

gua rilek jah,
sekolah semua lelaki.
mana cikgu nak bising.haha

✖Mizz Yasmin✖ said...

Nasib baik skolah aq sumenye perempuan!
Ha3!

DYLAA said...

apis ;

hak ,
sedar pun kau ,
btw , ayat mcm terasa je ?
kau pemalas ek kat kelas ?
HAHA

DYLAA said...

AFFIZAT ;

hik ,
tau tak pe ,
kalau dah jumpa tu memang beruntung habes laa ,
awk rajin ke pemalas .
TET ,

DYLAA said...

SHIN ;

haha ,
mesti cikgu lagi tension kan ?

DYLAA said...

yazzmin ;

haha , best laa weyh !

Cik Biol said...

dik klu dah malas x kira laki perempuan hehe

Afizzat said...

TET!! no komen ...
ehem3..*terbatuk2*

nabil said...

sabor dik...
budak laki memang cmni...
malas pon, tapi result gempak..
tapi xsemua cmtu la..hehehe..
sabor yew...

DYLAA said...

cik biol ;

haha ,
tp biase my mostly pemalas lelaki laa cik biol ,

DYLAA said...

nabil ;

HAHA
kalau result gempak tu takpee laa bro ,
diorang taknak dtg skolah pun takpee

DYLAA said...

affizat ;

haha .
tak nak ngaku ke ?