Pages

Tuesday, November 24, 2009

Tutorial Widget Followers








Sila silaa .
Tepuk tepuk pengakap kerana ini merupakan tutorial ketiga gua .
Alaah . Tau laa lu orang punya tutorial lagi berguni guni dari gua punya .
T_____T
Yelah , gua tak pro buad tutorial macam lu orang .
Gua cuma pro try tutorial lu orang jee . Ngeh ngeh .
Memandangkan ada dalam sepuluh juta orang yang bertanya macam mana
nak letak widget followers ni , so gua pun penuhilah request lu orang tu . KAHKAH .






Pes stepp , kau kena bukak laman web neyy
FRIEND GOOGLE CONNECT .
Dan diaa akan keluar macam kat bawah neyy .





Tapi yang kat atass neyy title belog gua yang keluar ,
lu jangan hentak hentak kaki pulak bilaa tak kuar sebijik macam gambar
kat atas tuu sebab tu title belog gua bukan title blog lu orang .
So lu pikirkah sendiri .






Second stepp . Lepas tu click kat MEMBERS .
Dan lu orang edit lah colours box followers tu .
Takkan tu pun nak suruh gua ajar enn .
Peh . Memang nak kene hentak dengan gua kalau lu orang tanya
background nak letak warne apee , border nak tebal mane . Dush dush dush .








Lastly , dah siap tu paste lah code diee dekat mane mane
yang lu orang rase patut bende tu tinggal .
Dah siap paste kat template lu orang tu , save dan lihatlah hasilnyee . Taraa .
Dah puas hati kan belog lu orang ada box followers tu .
Berseri seri plus silau mukaa tu .
Lagi lagi kalau followers lu orang tu berduyun duyun .








So , terime kaseh laa kat diri gua sebab buadd tutorial neyy
walaupun tutorial neyy terlampau lampau amatlah senang . Ngeh ngeh .
Lastly , gua nak tanya . Mana upah gua ? Penat u know buadd tutorial neyy .
Dapat iPhone touch sebijik pun jadilah . KAHKAH .

4 comments:

avel said...

adehh,dashat klu dyla..minta iphone sbijik..haha..

even klu follower bdyun2 pn lom tntu dpt iphone tu..
haha
:)

ma kaseh arr..

laen kali wat tutorial utk komen form plk erk.bg yg guna clssic template tu..

Tengggs!
:)

Anonymous said...

sekarang follower akak dah 281
cepar sungguh dye 'membesar'
he3x

Cik Fadie. said...

hahaha .
bunyi macam jeles je dek :P

Cik Fadie. said...

haha .
insya ALLAH .